U3F1ZWV6ZTQyNzY5ODY1NjY5NzcyX0ZyZWUyNjk4MjkyOTYxMTY0OA==

انا واحدة بسيطه

قصتنا مش حكايه لاء ديه وصف شخصيه يالا نبتدى  . اة والله فعلا انا واحدة بسيطه وكمان متسرعه وكمان مترددة بس كل دة عشان انا بسيطه .




 اللى بيجى فى دماغى بقوله قبل ماارتبه صح غلط  ودة بيضرنى ويضر غيرى بس دة عشان انا واحدة بسيطه .


عيب التسرع .


 طبعا دة اسمه تسرع يعنى لما تيجى فكرة فى دماغى وقبل ماتكمل ااقولها بصوت عالى   من قبل مااركز واكملها وافكر فى عواقبها ومزياها .


 اتسرع فى الكلام ودة طبعا غلط وبيخلى غيرى يحكم عليا غلط ودة عشان انا واحدة بسيطه .


عيب التردد .


 وكمان اقتنع من كلام غيرى برضه بسرعه واغير رايى عشان اتسرعت مش بتأنى فى التفكير بينى وبين نفسى وكأن فيه سباق فى الكلام انه يطلع بسرعه .

 وكدة باكون مترددة بس دة عشان اكيد انا بسيطه .

وكمان بفرح بسرعه وازعل واحزن بسرعه ويصعب عليا نفسى بسرعه علشان انا بسيطه.

 بس من كتر بساطى وتبسيطى للامور وتسرعى وترددى بزعل ناس منى وبعدين انا ازعل  منهم ليه اكيد عرفتو السبب علشان انا بسيطه  .

البساطه راحه .


نكلم جد شويه البساطه اكيد احلى حاجه البساطه فى العيشه والتعامل .

 البساطه ميزة عمرها ماكانت عيب ولا معنى البساطه تردد وتسرع لاء دة عيب مالوش دعوة خالص بالبساطه .

 التفكير والتركيز والتأنى وقله الكلام ميزة والميزة والعيب مالوش دعوة بالبساطه ليه دعوة بتكوين وطبع الشخص نفسه وعيب التسرع والتردد من الممكن تغيرة .

  انما الاكيد ان البساطه  راحه .

تعليقات
تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق

رئيكم يهمنى

الاسمبريد إلكترونيرسالة